Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Ośrodek Pomocy Społecznej w Tuplicach

Parkowa 17, 68-219 Tuplice

tel: 516 965 192

 

Pracownicy

Maria Witka – starszy specjalista pracy socjalnej, świadczy pracę socjalną w miejscowościach: Tuplice, Jagłowice, Cielmów, Czerna i Chlebice.

Do zakresu obowiązków należy m.in.:

  • Prowadzenie pracy socjalnej w celu wspomagania osób i rodzin wymagających pomocy w osiągnięciu pełnej aktywności społecznej.
  • Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych, rozpoznanie i ustalanie potrzeb klientów oraz proponowanie optymalnej pomocy z uwzględnieniem możliwości Ośrodka.
  • Kompletowanie dokumentacji niezbędnej do wydania decyzji w sprawie przyznania lub odmowy przyznania świadczenia z pomocy społecznej.
  • Prowadzenie dokumentacji rodzin korzystających z pomocy społecznej.
  • Zawieranie kontraktów z klientami Ośrodka, bieżące monitorowanie realizacji kontraktów oraz egzekwowanie zawartych ustaleń.
  • Podejmowanie interwencji kryzysowej z uwzględnieniem przemocy w rodzinie.
  • Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie oraz innych przepisów wydanych na jej podstawie.
  • Prowadzenie postępowania, w tym administracyjnego w zakresie świadczeń z pomocy społecznej.
  • Weryfikacja i aktualizacja świadczeń długoterminowych.
  • Kompletowanie i przesyłanie wniosków o umieszczenie klientów w Domach Pomocy Społecznej, przesyłanie pełnej dokumentacji wraz z wnioskiem właściwym organom oraz nadzór nad realizacją.
  • Załatwianie formalności pogrzebowych w przypadku dokonywania pochówku przez OPS.
  • Opracowywanie planów pracy z rodziną.
  • Opracowywanie indywidualnego programu wychodzenia z bezdomności.
  • Współpracę z placówkami służby zdrowia, placówkami oświaty, pedagogiem szkolnym, innymi jednostkami pomocy społecznej, Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, kuratorami sądowymi i społecznymi, Powiatowym Zespołem d/s Orzekania o Niepełnosprawności, policją i organizacjami pozarządowymi w zakresie niezbędnym do realizacji zadań,
  • Opracowywanie i wdrażanie lokalnych programów pomocy społecznej i projektów ukierunkowanych na pomoc osobom i rodzinom w celu podniesienia ich jakości życia, ze szczególnym naciskiem na grupy osób zagrożonych ubóstwem, bezdomnością i wykluczeniem społecznym. 

Katarzyna Wiktorska – starszy pracownik socjalny, świadczy pracę socjalną w miejscowościach: Łazy, Gręzawa, Nowa Rola, Świbinki, Drzeniów, Grabów i Matuszowice

       Do zakresu obowiązków należy m.in.:

  • Prowadzenie pracy socjalnej w celu wspomagania osób i rodzin wymagających pomocy w osiągnięciu pełnej aktywności społecznej.
  • Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych, rozpoznanie i ustalanie potrzeb klientów oraz proponowanie optymalnej pomocy z uwzględnieniem możliwości Ośrodka.
  • Kompletowanie dokumentacji niezbędnej do wydania decyzji w sprawie przyznania lub odmowy przyznania świadczenia z pomocy społecznej.
  • Prowadzenie dokumentacji rodzin korzystających z pomocy społecznej.
  • Zawieranie kontraktów z klientami Ośrodka, bieżące monitorowanie realizacji kontraktów oraz egzekwowanie zawartych ustaleń.
  • Podejmowanie interwencji kryzysowej z uwzględnieniem przemocy w rodzinie.
  • Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie oraz innych przepisów wydanych na jej podstawie.
  • Prowadzenie postępowania, w tym administracyjnego w zakresie świadczeń z pomocy społecznej.
  • Weryfikacja i aktualizacja świadczeń długoterminowych.
  • Kompletowanie i przesyłanie wniosków o umieszczenie klientów w Domach Pomocy Społecznej, przesyłanie pełnej dokumentacji wraz z wnioskiem właściwym organom oraz nadzór nad realizacją.
  • Załatwianie formalności pogrzebowych w przypadku dokonywania pochówku przez OPS.
  • Opracowywanie planów pracy z rodziną.
  • Opracowywanie indywidualnego programu wychodzenia z bezdomności.
  • Współpracę z placówkami służby zdrowia, placówkami oświaty, pedagogiem szkolnym, innymi jednostkami pomocy społecznej, Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, kuratorami sądowymi i społecznymi, Powiatowym Zespołem d/s Orzekania o Niepełnosprawności, policją i organizacjami pozarządowymi w zakresie niezbędnym do realizacji zadań,
  • Opracowywanie i wdrażanie lokalnych programów pomocy społecznej i projektów ukierunkowanych na pomoc osobom i rodzinom w celu podniesienia ich jakości życia, ze szczególnym naciskiem na grupy osób zagrożonych ubóstwem, bezdomnością i wykluczeniem społecznym.

Wanda Rzączyńska – specjalista pracy socjalnej, świadczy pracę w zakresie domów pomocy społecznej, usług opiekuńczych pomocy osobom bezdomnym oraz pochówku na całym terenie.

Do zakresu obowiązków należy m.in.:

  • Przyjmowanie wniosków w zakresie usług opiekuńczych, domów pomocy społecznej, pomocy osobom bezdomnym oraz pochówku.
  • Prowadzenie pracy socjalnej w celu wspomagania osób i rodzin wymagających pomocy w osiągnięciu pełnej aktywności społecznej.
  • Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych, rozpoznanie i ustalenie potrzeb klientów oraz proponowanie optymalnej pomocy z uwzględnieniem możliwości Ośrodka.
  • Kompletowanie dokumentacji niezbędnej do wydawania decyzji w sprawie przyznania lub odmowy przyznania świadczenia z pomocy społecznej.
  • Wprowadzanie realizacji świadczeń w systemie informatycznym POMOST.
  • Podejmowanie interwencji kryzysowej z uwzględnieniem przemocy w rodzinie.
  • Wszczynanie procedury NK i udział w pracach ZI.
  • Opracowywanie planów pracy z rodziną.
  • Prowadzenie postępowań wobec osób bezdomnych, w tym opracowywanie indywidualnego programu wychodzenia z bezdomności, udzielenie schronienia, współpraca z placówkami, sprawozdawczość, umowy.
  • Opracowywanie planu potrzeb w zakresie pomocy społecznej.
  • Współpraca z placówkami służby zdrowia, placówkami oświaty, pedagogiem szkolnym, innymi jednostkami pomocy społecznej, Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, kuratorami sądowymi i społecznymi, Powiatowym Zespołem ds. Orzekania o Niepełnosprawności, policją i organizacjami pozarządowymi w zakresie niezbędnym do realizacji zadań.

Katarzyna Mazurek – starszy asystent rodziny

          Do zakresu obowiązków należy m.in.:

  • opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
  • udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
  • wspieranie aktywności społecznej rodzin;
  • motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
  • udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
  • motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
  • udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
  • podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
  • prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
  • prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
  • dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;
  • monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
  • sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
  • współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
  • współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna się za niezbędną.

Martina Janicka -Balak – aspirant pracy socjalnej

          Do zakresu obowiązków należy m.in.:

  • obsługa systemu POMOST i CAS
  • terminowe sporządzanie wszelkich sprawozdań jednorazowych, kwartalnych, półrocznych i rocznych m.in. z udzielonych świadczeń pomocy społecznej- pieniężnych w naturze  i usługach oraz prowadzenie dokumentacji z tym związanej w systemie POMOST i CAS.
  • Prowadzenie dokumentacji związanej z programem POPŻ.
  • Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie ustalonym Regulaminem udzielenia zamówień publicznych.
  • Dokonanie rozeznania cenowego oraz sporządzenie protokołu realizacji bieżących zakupów materiałów lub usług w trybie bez stosowania ustawy o zamówieniach publicznych.
  • Realizacji niezbędnych zakupów do prawidłowego funkcjonowania jednostki
  • Prowadzenie spraw związanych z obsługą administracyjno-biurową OPS- sekretariat.
  • Przyjmowanie skarg i wniosków oraz prowadzenie ich rejestru. 

Anna Sekulska- sprzątaczka.

 

Informacje

Liczba wyświetleń: 601
Utworzono dnia: 23.09.2020

Historia publikacji

  • 24.01.2023 14:47, Administrator
    Edycja strony: Pracownicy
  • 07.10.2020 08:14, Administrator
    Edycja strony: Pracownicy
  • 07.10.2020 08:06, Administrator
    Edycja strony: Pracownicy